Nov 24, 2009

Nak Mencuba?


Bismillah

Saya sangat suka kandungan buku Rancang Hidup Rancang Wang yang ditulis saudara Hamdy, isi kandungan buku itu sedikit sebanyak ada kena mengena dengan kehidupan saya, anda juga mungkin begitu

Dalam menjalani kehidupan seharian, kadang-kadang kita ingin mencuba sesuatu. Perasaan ini akan datang dan menghantui sehinggalah kita melakukannya. Jika tidak hati kita berasa tidak puas memang berlaku kepada saya. Apa yang ingin kita cuba? Kita mungkin ingin cuba berniaga, bekerja sendiri, atau mencari pekerjaan lain yang lebih menguntungkan. Mungkin kita perlu meletakkan jawatan yang kita sandang hari ini. Jawatan hari ini sudah stabil, cuma kita ingin cuba jawatan lain yang kurang stabil tetapi lebih lumayan.

Anda juga teringin untuk mengasah bakat terpendam yang ada seperti membuat kraftangan, kek dan roti, melukis dan sebagainya. Seperti ada satu perasaan hendak membuatnya sendiri apabila melihat sesuatu, isk senang jer nak buat ni, apa salahnya kita cuba. Gunakan kemahiran-kemahiran yang anda ada dan buatlah sesuatu yang anda suka. Mana tahu kemahiran ini akan membantu anda mempunyai keluarga dan membiayai anak-anak anda di masa hadapan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails