Skip to main content

Senarai Peserta Contest - Aksi Si Comel

Sini saya listkan peserta contest - aksi si comel setakat ini 20/11/09@ 8pm
Jika ada yg tertinggal bas sila maklumkan yer... 

1. Zie Fauzi
2. Anin
3. Wawa1
4. Wawa2
5. Ieda
6. Chekuna
7. Em's Family
8. Nur, Nura, Nurad, Yani
9. Qaseh Kita
10. Hayatizain
11. Irma Butterfly
12. Asmieyra
13. Mummydida
14. Ummiluqman
15. PU3'z
16. Zaza (Ms Notti)
17. Ellis
18. Mama izzya@idah
19. Dyahaha
20. Lisa
21. Siti Fairuz
22. Azlin
23. Adcom
24. Anamarza
25. Alyani
26. Alin Fazlinda
27. Siti Radziyah
28. Zura
29. Nard
30. Syafiqa
31. AziE-rAh
32. SitiSifir10
33. Aisyah Megahasz
34. Chempaka
35. UmiHariZahin
36. Kinsyakrnis

Now da ada 35 penyertaan banyak dah ni dah pening kepala penaja nak cari pemenang...
Contest ini telah ditutup dengan rasminya. Terima kasih kepada semua peserta.
 Jangan padamkan entry anda sehingga kami membuat penilaian apabila tamat tarikh contest ini. InsyaAllah kami akan umumkan pemenang selewatnya Isnin 23 Nov'09 harap2 sempatlah.. byk nak terjah ni. Manalah tahu ada yang nak shopping untuk raya Haji kan? Terima kasih.

Comments

  1. agaknyer lah kak siti... xde nama k.siti dlm list komen tu.. ke saya yg dah kelabu mata hihi..

    ReplyDelete
  2. hai .. anie

    chem dah masuk di saat2 akhir ne jng lupa daku . hehehehe
    http://ejaejol-80.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. salam..alamak dah terlewat dah..baru jer snap gambar anak tadi..hehe..masih ada peluang kah lagi..kami kat jordan sekarang..takperlah..takder rezeki kami yer..

    ReplyDelete
  4. ummufaqeh: contest ini telah ditutup dengan rasminya kul 12 am malam semalam.
    InsyaAllah lain kali saya akan adakan contest lagi.. jgn lupa join yer..

    ReplyDelete
  5. tq... sy tsenarai.. tp pihak pganjur blum review smula n3 sy.. cz aritu sy tlupa ltk cdangan n idea...

    ReplyDelete
  6. anie..knp hanis xde..tercicir kah atau xterselect kah.. lama tunggu result ni tiba2 terperasan nama xnaik.. sian

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Teknik Cepat Membaca: Cara Mudah Mengajar Anak Membaca

Hakim mula belajar secara formal semasa usianya 5 tahun, buku Bacalah Anakku digunakan di sekolah dan juga di rumah untuk memperkenalkan anak dengan bunyi sukukata yang mudah mengikut teknik fonetik. Bila di rumah ibu sudah terbiasa mengenalkan anak-anak dengan huruf menyebabkan anak keliru untuk sebut 'a' dengan A atau aaa. Bila anak dihantar ke taska, guru taska tanya Buku Anakku buku ke berapa? Ibu menjawab 'emm 2 ke 3? Isk nampak sangat ibu ni tidak prihatin dengan tahap kemahiran anak sendiri, malu sendiri jadinya. Bukan tidak peduli langsung tapi terlalai dengan kerja seharian (konon sibuk sangat) sampai terlupa nak cek buku anak-anak termasuk iqra'. Mana boleh macam ni? Takkan nak biarkan anak belajar 100% di sekolah dan taska sahaja? Apa yang aku lakukan sebagai ibu di rumah? Sibuk sangat kah? Ibu mula memeriksa bacaan Hakim, mulakan dari buku 1. baru lah ibu tahu bahawa anak ibu lebih kepada menghafal sebab terlalu sedikit latihan. Bila ibu tu

Mengajar Anak Mengenal Huruf Hijaiyah

Set Lengkap Mengajar Anak Kecil Membaca Mengenal huruf hijaiyah adalah perkara asas apabila belajar mengaji Quran. Bila kenal huruf kemudian baru belajar bunyi bacaan mengikut baris. sudah pandai baca baru belajar tajwid.  Sama seperti membaca, sekarang ada kaedah yang mengajar bunyi bacaan dahulu kemudian baru kenal huruf. Sama seperti kaedah fonik dalam Bahasa Melayu. Ibu lebih suka perkenalkan anak-anak dengan huruf-huruf hijaiyah dahulu. Belajar melalui lagu dan kad imbas adalah lebih mudah untuk anak-anak ibu. Contohnya lagu Alif Ba Ta yang banyak ada di Youtube. Ibu muat turun sahaja dan pasang di laptop hampir setiap hari. Bukan untuk anak yang baru belajar, anak yang sudah pandai mengaji pun akan ikut sama menyanyi. Lagu Alif Ba Ta yang mudah dan senang diikuti adalah seperti ini [Klik di sini] Ini yang paling jelas sebutan, jika ada yang lain mohon dikongsi di ruangan komen.  Untuk perkenalkan huruf menggunakan kad imbas, ibu gunakan kad imbas huru

Bagaimana Hilangkan Kutu Rambut?

Apakah itu kutu rambut? Kutu kepala adalah serangga kecil yang tidak bersayap yang berwarna kelabu atau coklat. Ianya ialah parasit yang mendapat makanan dengan menghisap darah dari kulit kepala manusia.   Saiz kutu yang baru menetas adalah lebih kurang 1mm (lebih kurang saiz kepala jarum peniti), dan kutu penuh dewasa berukuran sekitar 3mm (kecil sedikit daripada saiz kepala mancis). Kutu kepala mengambil masa antara enam hingga 14 hari untuk menjadi penuh dewasa, kemudian betina akan melakukan hubungan jenis dan melahirkan telur di atas kulit kepala.  Telur, atau 'nit' dalam bahasa Inggeris berwarna putih-kuning. Kadangkala ianya disangkakan kelemumur, tetapi boleh dibezakan sebab ia melekat kepada rambut dan sukar untuk dilucutkan. Telur mengambil masa tujuh hingga 19 hari untuk menetas dan kulit telur melekat tinggal pada batang rambut. Kutu boleh hidup sampai 21 hari, dan betina dewasa boleh mengeluarkan sebanyak 56 telur dalam satu hubungan jenis.