Mar 2, 2010

Ciku dah berbuah...

Secara rasminya saya menutup tawaran buku PBK percuma, InsyaAllah saya akan email kepada mereka yang bakal menerimanya, tungguuuu...... :D

Suka makan ciku? Ke ada yang tak kenal ciku, pernah tengok pokok ciku? Kat rumah ni ada satu pokok ciku, jika sebelum ini berbuah sikit-sikit jer, tapi nampaknya tahun ni ada banyakkkk buah yang muncul. Buah yang cukup besar saya ambil peram dalam bekas beras. Lepas 2 hari boleh la makan. Buah yang masih kecil tu kami bungkus dengan plastik, nanti bila dah masak boleh diberi pada jiran sket. Anak-anak tak suka makan ciku, tak biasa diorang baru nak belajar makan buah ni, sebab kami tak pernah belikan buah ciku sebelum ni.
 
 

Pokok ciku ni ditanam oleh abang kepada pemilik asal rumah ni, sama juga dengan pohon mangga yang lebat berbuah tahun lepas, untungnya kami boleh makan hasil tangan orang yang baik hati kan... semoga murah rezeki dia. Saya ada tanam pokok betik, tapi tak berbuah sebab betik jantan kut :D at last dipotong jer. Saya suka juga bercucuk tanam anggaran 3/10 la ;) hihi tak berapa reti sangat sebenarnya.... suka betul tengok rumah orang lain penuh dengan pokok-pokok bunga, rumah saya.......

3 comments:

  1. nak buah ciku!!! nak yg kat umh kak Wan ANie..

    [eyh, cam ngidam plak heeeeee]

    ReplyDelete
  2. Nur: terliur meh la sini :)

    Butterfly: meh2... nak kena pos ker :D betul2 mengidam ke ni...?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails