Skip to main content

DiGi iPhone 4 Me

Memang teruja, sangat teruja bila melihat Digi iPhone 4 yang sudah mula dipasarkan sekarang. Impian yang masih belum tercapai untuk memiliki iPhone sejak keluaran iPhone 3G yang pertama. Minat semakin mendalam bila melihat kakak menggunakan iPhone dan dia hanya dapat secara percuma! (iyeke percuma rasanya kena potong gaji ) Potong gaji pun takpe janji dapat iPhone, rasa nak jadi staff Digi sekejap.





Berikan kepada ku!

Bukan hanya 4 orang penting dalam hidup ibu sekarang, tapi ibu mahukan iPhone 4 ini!

Ibu memang mengidam iPhone ini sudah lama, sewaktu mengandungkan Umar dan sekarang Umar sudah 15 bulan. Nasib baik Umar tidak lah sampai meleleh air liur bila sahaja melihat iPhone, malu ibu.

Walaupun ada yang kutuk dan cakap iPhone ini untuk yang sukakan toys, games etc tapi ibu tak kisah sebab ibu memang minat iPhone berbanding yang lain di pasaran. iPhone juga tetap menjadi pujaan hati ku.


Kenapa ibu teringin sangat nak dapatkan iPhone 4 ini?

Turbo 3G Network: Internet 24 Jam
Ibu yang tidak boleh hidup tanpa Internet! Bila plan hendak berhenti kerja dulu, perkara pertama yang ibu fikirkan ialah Internet di rumah. Memandangkan bisness online yang ibu jalankan sekarang maka 1000% perlu ibu dapatkan iPhone ini. Senang nak cek order, reply order dan sebagainya, jika tidak sempat update blog di rumah boleh lah ibu update di mana sahaja kan? Dengan Digi iPhone 4 ini semestinya kerja ibu menjadi semakin efficient dan smart gitu. Business di hujung jari!

GPS or Google Map
Biarlah apa orang nak cakap, ibu memang masih belum ada kemudahan ini, masih lagi menggunakan cara lama jika hendak ke mana-mana. Tengok map dan make sure jalan sebelum bertolak supaya tidak sesat, jika sesat maka kenalah call abah which is sentiasa menjadi google map ibu dari dulu sehingga sekarang. Jika ibu punya iPhone sudah tentu ibu tidak ganggu abah lagi jika ibu ke mana-mana sendirian (jika tidak mahu diganggu sila berikan ibu iPhone satu yer, abah). Tiada lagi panggilan lemah semangat jantung tapi cuma sms pendek "Ok dah sampai". Bukankah Digi iPhone 4 akan memudahkan perjalanan hidup ibu dan secara tidak langsung, menjimatkan tenaga bercakap, mengurangkan stress (bila tak jumpa tempat) dan menjimatkan masa?

MultiTasking
Ini antara ciri best pada iPhone yang tiada pada phone yang ibu gunakan sekarang, Multitasking. Boleh buka banyak applications at the same time and can switch instantly. Alahai kalau yang sekarang ni, nak buka yang sana kena tutup yang sini, nak buka yang sini tutup yang sana, tak syok.







HD Video Recording
Tidak mahu terlepas saat-saat manis dalam hidup, bukan manis sahaja, masam dan pahit pun nak rakam juga, nanti boleh jadikan kenangan kerana masa yang berlalu tidak akan berulang lagi. Record, edit dan share HD video melalui iPhone 4 ini.


Selain yang ibu sebut di atas, ada lagi beberapa ciri iPhone 4 yang sangat menarik hati, seperti FaceTime for video chatting, nampak real macam bercakap berdepan agaknya kan, Retina Display High Resolution 960x640 pixel, 5 megapixel camera with LED Flash.



Yang paling penting Digi iPhone 4 Plan boleh didapati dari RM58 dengan Plan iDiGi 88 dan anda akan mendapat rebate RM5 dengan auto-billing. Plan iDiGi 88 boleh diupgrade bila-bila masa kepada plan iDiGi 138 atau iDiGi 238. Plan iDiGi 88 ni sudah kira bagus bagi ibu apalagi dengan plan yang lebih tinggi, get better plan, you pay better la.

IPhone 4 datang dengan 2 option model, 16G atau 32G, pilihan ibu sudah tentu 32G dengan Plan iDiGi 88, untuk dapatkan ini ibu perlu bayar RM2,490 dan untuk tempoh 2 tahun pertama RM58 jika buat bayaran secara auto-billing, jika tidak RM63. Untuk lihat pelbagai plan menarik untuk DiGi iPhone 4 tengok kat sini. Anda boleh bayar menggunakan cash, credit card atau Easy Payment Plan by installment.

Teruja dengan DiGi iPhone 4? Ibu sudah teruja ni, boleh didapati di semua DiGi Centre, tak tahu kat mana, tengok sini.

Comments

  1. gud luck ye kak wan..moga dapat iphone 4..

    ReplyDelete
  2. good luck..gigih wat n3 nampaknya..

    ReplyDelete
  3. Mamayatie,
    waaa... memang gigih sampai berjaga 2 pagi huhu..

    ReplyDelete
  4. kakyong aritu dah baca kat nuff.. tp bila ahad tu dah mula sakit gigi & isnin plak terus tak leh bangun.. berkubur jap...

    la ni dah x leh nak tidur lewat.. sbb bangun awal, kena la tidur awal...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Teknik Cepat Membaca: Cara Mudah Mengajar Anak Membaca

Hakim mula belajar secara formal semasa usianya 5 tahun, buku Bacalah Anakku digunakan di sekolah dan juga di rumah untuk memperkenalkan anak dengan bunyi sukukata yang mudah mengikut teknik fonetik. Bila di rumah ibu sudah terbiasa mengenalkan anak-anak dengan huruf menyebabkan anak keliru untuk sebut 'a' dengan A atau aaa. Bila anak dihantar ke taska, guru taska tanya Buku Anakku buku ke berapa? Ibu menjawab 'emm 2 ke 3? Isk nampak sangat ibu ni tidak prihatin dengan tahap kemahiran anak sendiri, malu sendiri jadinya. Bukan tidak peduli langsung tapi terlalai dengan kerja seharian (konon sibuk sangat) sampai terlupa nak cek buku anak-anak termasuk iqra'. Mana boleh macam ni? Takkan nak biarkan anak belajar 100% di sekolah dan taska sahaja? Apa yang aku lakukan sebagai ibu di rumah? Sibuk sangat kah? Ibu mula memeriksa bacaan Hakim, mulakan dari buku 1. baru lah ibu tahu bahawa anak ibu lebih kepada menghafal sebab terlalu sedikit latihan. Bila ibu tu

Mengajar Anak Mengenal Huruf Hijaiyah

Set Lengkap Mengajar Anak Kecil Membaca Mengenal huruf hijaiyah adalah perkara asas apabila belajar mengaji Quran. Bila kenal huruf kemudian baru belajar bunyi bacaan mengikut baris. sudah pandai baca baru belajar tajwid.  Sama seperti membaca, sekarang ada kaedah yang mengajar bunyi bacaan dahulu kemudian baru kenal huruf. Sama seperti kaedah fonik dalam Bahasa Melayu. Ibu lebih suka perkenalkan anak-anak dengan huruf-huruf hijaiyah dahulu. Belajar melalui lagu dan kad imbas adalah lebih mudah untuk anak-anak ibu. Contohnya lagu Alif Ba Ta yang banyak ada di Youtube. Ibu muat turun sahaja dan pasang di laptop hampir setiap hari. Bukan untuk anak yang baru belajar, anak yang sudah pandai mengaji pun akan ikut sama menyanyi. Lagu Alif Ba Ta yang mudah dan senang diikuti adalah seperti ini [Klik di sini] Ini yang paling jelas sebutan, jika ada yang lain mohon dikongsi di ruangan komen.  Untuk perkenalkan huruf menggunakan kad imbas, ibu gunakan kad imbas huru

Bagaimana Hilangkan Kutu Rambut?

Apakah itu kutu rambut? Kutu kepala adalah serangga kecil yang tidak bersayap yang berwarna kelabu atau coklat. Ianya ialah parasit yang mendapat makanan dengan menghisap darah dari kulit kepala manusia.   Saiz kutu yang baru menetas adalah lebih kurang 1mm (lebih kurang saiz kepala jarum peniti), dan kutu penuh dewasa berukuran sekitar 3mm (kecil sedikit daripada saiz kepala mancis). Kutu kepala mengambil masa antara enam hingga 14 hari untuk menjadi penuh dewasa, kemudian betina akan melakukan hubungan jenis dan melahirkan telur di atas kulit kepala.  Telur, atau 'nit' dalam bahasa Inggeris berwarna putih-kuning. Kadangkala ianya disangkakan kelemumur, tetapi boleh dibezakan sebab ia melekat kepada rambut dan sukar untuk dilucutkan. Telur mengambil masa tujuh hingga 19 hari untuk menetas dan kulit telur melekat tinggal pada batang rambut. Kutu boleh hidup sampai 21 hari, dan betina dewasa boleh mengeluarkan sebanyak 56 telur dalam satu hubungan jenis.